Ce e SEO și de ce ar avea nevoie fotografii de el? www.revistafoto.ro

Ce e SEO și de ce ar avea nevoie fotografii de el?

Ce e SEO? Încă un termen stufos – Search Engine Optimization – ce nu are treabă cu fotografia, dar influențează direct indexarea și poziționarea site-ului tău de fotograf în motoarele de căutare.

Așa cum citești manualul de instrucțiuni al aparatului foto pe care-l folosești, ideal ar fi să fi să citești și documentația oficială de la Google, măcar, ca să nu zic și de la Yandex, Bing sau alte motoare de căutare. Și fotografii când mai fac, nu?

Dacă nu ai timp de citit și alte manuale ce nu au legătură cu fotografia, noi aici la RevistaFoto.ro o să îți oferim articole care te vor ajuta să înțelegi ce este SEO și cum te poate ajuta să obții rezultate în online. Ideal ar fi să și implementezi sfaturile noastre în site-ul tău sau măcar să ceri unui specialist SEO să o facă.

Așadar, nu o să îți spunem o definiție stufoasă a ceea ce înseamnă SEO, dar îți putem spune ce îți aduce:

1. Îmbunătățirea indexării site-ului;
2. O poziționare mai bună a site-lui pe cuvintele cheie ce îți aduc trafic (fotograf de nuntă, fotograf nuntă București, fotograf profesionist etc);
3. Brand Awarness la pachet cu o mai bună reputație în online;
4. Vizitatori mai mulți pentru că traficul din căutari organice o să crească;
5. Conversii.

Trebuia să începem cu partea de conversii, nu-i așa? Nu o să te mințim, dar partea de conversii este un beneficiu secundar al optimizării SEO a unui site, indiferent de domeniu. Ca fotograf e important ca posibilul client să ajungă pe site-ul tău, dar felul în care rezonează sau nu cu fotografiile tale, deja nu mai ține de partea de SEO.

Cum faci ca să ajungă clientul pe site-ul tău? Te asiguri că site-ul tău este indexat în Google și cu o strategie SEO bine pusă la punct te poziționezi pe prima pagină în Google când vine vorba de căutări după numele tău, după site-ul tău, după serviciile pe care le oferi.

Indexarea și poziționare în Google sunt două lucruri diferite

Indexarea presupune faptul că Google „a descoperit” site-ul tău și a ales să descopere și paginile din site, fotografiile, categoriile și tot ce înseamnă conținut.

Cum putem verifica dacă site-ul e indexat în Google? Deschizi Google și scrii site:numeledomeniuluitau.ro (sau .com) în funcție de extensia pe care o are și verifici ce apare. După efectuarea acestei verificări avem 3 situații:

1. Să apară site-ul și mai multe pagini ale acestuia, poate chiar și fotografii, ceea ce e foarte bine. Felicitări!
2. Să apară site-ul și să ți se ceară confirmarea calității de proprietar ca în cazul de mai jos. Ce faci în această situație? E nevoie să dai click pe primul link, cel încercuit cu roșu în imaginea de mai jos și să urmezi pașii pentru adăugarea site-ul tău în Google Search Console.

Verificare indexare site in Google. Exemplu: revistafoto.ro

Verificare indexare site in Google. Exemplu: revistafoto.ro

3. Să nu apară site-ul pentru că accesul este restricționat din fișierul robots.txt sau prin tag-uri cu valori precum „noindex, nofollow” sau „noindex, follow” ce „instruiesc” motoarele de căutare să nu indexeze anumite pagini din site sau tot site-ul.

Indexarea site-ului este primul pas spre o poziționare în Google cât mai bună

Care e povestea cu poziționarea? Poziționarea presupune să fii primul în căutări când cineva caută „fotograf talentat din Cluj”. Cum știe Google care e cel mai talentat fotograf din Cluj? Nu știe… dar îl afișează pe cel care a ales să își optimizeze SEO site-ul. Dacă tot am pomenit de Cluj, interviul cu Rareș Ion l-ai citit?

Dragul de Google are în spate peste 200 de indicatori prin care face această poziționare și nici unul nu are legătură cu calitatea fotografiilor tale, ci doar cu optimizarea aceastora pentru a fi văzute.

Legenda adaptată spune că… cel mai bun loc pentru a ascunde o fotografie nereușită este în pagina doi din Google. Cea originală, ar suna cam așa: „The best place to hide a dead body is page two of Google”. O poziție pe primul loc în Google presupune să fii cel mai bun ca și rezultat, iar asta, la fel ca și în fotografie cere timp și muncă, pe lângă pasiune.

Obiectivul pricipal al oricărui motor de căutare este acela de a oferi cel mai bun rezultat

Pe toți ne ajută Google când vrem să ne rezolvăm o problemă, dar cum îl putem face să îi ajute și pe posibilii nostri clienți să ne găsească, ține de fiecare. Câteva întrebări la care ai putea să-ți răspunzi pentru a înțelege dacă site-ul tău este cel mai bun rezultat pentru Google ar fi următoarele:

1. Numele brandului meu sau al meu este asociat în căutări cu site-ul meu?
2. Este site-ul ușor de folosit de pe toate dispozitivele?
3. Când un posibil client ajunge pe site-ul meu este satisfăcut de ceea ce vede și de informațiile găsite?
4. Răspunde site-ul meu la toate întrebările posibilului client încât să nu mai fie nevoit să viziteze site-urile altor fotografi?
5. Este site-ul meu de cel puțin 10 ori mai bun decât alte site-uri ce apar în prima pagină în Google după anumite cuvinte cheie căutate?

Aceste întrebări le adresează și Google și acțiunea pe care o are posibilul client pe site îl face să determine dacă site-ul tău este suficient de bun încât să ocupe primele poziții. Cam despre asta este SEO, despre a dovedi că ești cel mai bun în momentul în care un posibil client are nevoie de serviciile tale ca și fotograf și le caută pe Google

Pe RevistaFoto.ro vei găsi materiale care te vor ajuta în optimizarea SEO a site-ului tău și suportul necesar pentru a fi cel mai bun și în ochii mărețului Google. Dacă ai întrebări, nu ezita să ne scrii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *