Optimizare SEO fotogafii

[Optimizare SEO fotografii] Cum îl faci pe Google să-ți iubească fotografiile?

Ești fotograf și îți iubești fotografiile în toate acele clipe în care nu le critici, nu-i așa? Le alegi cu grijă și retrăiești emoția fiecărui cadru surprins și le urci pe site cu o singură dorință: aceea de a fi văzute de cât mai multe suflete și de a bucura pe cei din jur prin munca ta. Sunt superbe, știm asta și următoarele vor fi și mai superbe pentru că în fiecare zi înveți tot mai mult și vrei să te autodepășești.

Și totuși… cum ar fi dacă și Google ți-ar iubi fotografiile? Îți spun eu: mi-nu-nat! Numărul de vizitatori pe site ar crește, numărul de apeluri zilnice la fel și cu siguranță vei avea și mai mulți clienți. Da, e posibil! Și tot ce trebuie să faci e să ai grijă ca fotografiile tale să fie văzute de Google, indexate și apoi urmează și iubirea lui necondiționată.

Cum faci asta? Prin optimizarea SEO a fotografiilor! Știu, ai să-mi spui că deja petreci foarte cu alegerea și editarea lor, nu ai timp și de optimizare. Dar, dacă ți-aș spune că nu ar dura atât de mult?

La ce te ajută optimizarea SEO a fotografiilor? La indexarea lor în Google și implicit la creșterea numărului de posibili clienți. Cum ar fi dacă cineva ar căuta pe Google „fotograf nunta Bucuresti” și în rezultatul căutărilor ar apărea fotografiile tale? De poveste, de vis și totuși posibil și real pentru multe cazuri.

Cum îl faci pe Google să-ți iubească fotografiile? Simplu! Ai grijă la numele fotografiilor pe care le urci pe site, la formatul acestora (PNG, JPG, JPEG, GIF), la dimensiunea lor și nu în ultimul rând la tag-ul ALT și conținutul din jur. Acum trage aer în piept și hai să le detaliem pe fiecare.

De unde începm cu optimizarea SEO a fotografiilor?

Din Lightroom cu redenumirea lor. Te invit să citești aici 3 metode prin care poți să redenumești fotografiile direct din Lightroom. Dacă te întrebi de ce ar fi necesară redenumirea fotografiilor tale înainte de a urca pe site, îți voi povesti în cele ce urmează.

În momentul în care roboțeii vin să îți indexeze site-ul ei citesc denumirea fișierelor de tip imagine. Dacă imaginea ta se numește „DSC013284.jpg” nu vor ști despre ce este vorba și nu o vor arăta în rezultatele căutărilor și astfel imaginile tale nu vor ajunge la cei interesați. Cum poți schimba asta?

1. Alege o denumire scurtă și relevantă pentru fotografia ta

Dacă fotografia pe care vrei să urci pe site este de la o nuntă, iar tu ești un fotograf din București alege să treci în demumire acest lucru și încă un indiciu despre locația unde e făcută. Un exemplu bun ar fi: fotograf-nunta-bucuresti-herastrau-alina-matei.jpg

De ce să treci fotograf-nunta-bucuresti? Pentru că fotografiile sunt o oportunitate foarte bună de a insera cuvintele cheie pe care vrei să ajungi în topul căutărilor.

Elemente importante în optimizare SEO fotografii
  • evita cuvintele de legătură pentru că nu vor fi citite de roboței. Un exemplu de așa nu ar fi următorul: fotograf-de-nunta-din-bucuresti-in-herastrau-cu-alina-si-matei.jpg
  • folosește pentru separarea cuvintelor doar cratima „-” și evită alte semne de punctuație sau spații.
  • folosește doar litere mici
  • dacă vrei să îți îmbunătățești poziția în căutări la nivel de brand, poți adăuga si numele tau la finalul denumirii fotografiei sau numele sub care ești cunoscut ca și fotograf
  • tot pentru îmbunătățirea poziției la nivel local poți adăuga orașul și locul în care aceasta a fost făcută.

2. Optimizează dimensiunea fotografiilor înainte de a le urca pe site

Știu că îți dorești ca fotografiile tale să fie văzute în detaliu și ești tentat să le urci pe site în format de print sau la rezoluția lor originală, dar pentru SEO cu cât fotografia e mai mică cu atât e mai bine. În primul rând, dacă fotografia ta depășește 1MG pagina ta se va încărca foarte greu. Dacă ai 20 de fotografii de 1 MG gândește-te în cât timp se va încărca acea pagină și câte resurse vor fi consumate. Prea mult timp, prea multe resurse și posibil ca cel ce ajunge pe site-ul tău să plece rapid pentru că va avea răbdare să se bucure de munca ta.

Cum rezolvi acest aspect? Fie că lucrezi în Lightroom, Photoshop sau Capture One toate au o funcție de export for web a fotografiilor. Tot ce trebuie să faci este să o folosești și să alegi să optimizezi fotografia încât să ajungă sub 300 KB. Pentru asta, la nivelul calității imaginii e mai mult decât suficient dacă selectezi o valoare între 60 și 70.

Un alt element important când vine vorba de dimensiunea fotografiei este și cel legat de aceasta la nivel de pixeli. Așadar, dacă vrei ca fotografia ta să fie pe un slider pe home page alege ca latura ei să nu depășească 2560 px, iar dacă o vei folosi în articole alege să aibă un maxim de 1500 px pentru latura cea mai lungă.

3. Formatul fotografiilor tale

JPG/JPEG, GIF și PNG sunt cele mai utilizate extensii când vine vorba de fotografii. Pentru a păstra calitatea unei imagini și pentru a o optimiza corespunzător, recomandarea mea este să exporți imaginea respectivă în format JPG sau JPEG. Pentru a înțelege cum variază dimensiunea în KB a unei fotografii în funcție de formatul ales, am făcut un test pe o fotografie folosită în acest articol.

dimensiuni fisier

Dimensiuni fisier export

4. Atributul ALT text

Am ajuns și la cel mai de speriat element din povestea optimizării fotografiilor și cel mai important pentru cei care ajung pe site dar și pentru roboțeii motoarelor de căutare. Acest atribut îl poți completa în momentul în care tu încarci fotografia pe site. Dacă folosești WordPress ai să descoperi acest câmp în dreapta fotografiei încărcate, exact ca în exemplul de mai jos cu denumirea de „Text alternativ”.

adaugare alt text fotografii - optimizare SEO

adaugare alt text fotografii – optimizare SEO

 

Sfaturi pentru completarea atributului ATL
  • Descrie în cel mult 140 de caractere despre ce este vorba în fotografie;
  • Nu uita de cuvintele cheie ce te pot ajuta să fii în topul căutărilor în Google, poți să le folosești pe cele din denumirea fotografiei;
  • Adaugă o descriere pe care orice posibil client al tău ar putea să o caute pe Google;
  • Alege să fie o descriere nișată pe domeniul tău și care să reflecte mesajul fotografiei.

5. Titlu, text asociat și descriere

Dacă te întrebi ce ar trebui scris în celelalte căsuțe ce apar la încărcarea fotografiei, am să-ți spun că poți copia textul folosit la ALT sau poți adăuga și mai multe detalii. Aceste detalii apar în momentul în care cineva ajunge la fotografia ta din căutări în Google images. E chiar mesajul care apare deasupra fotografiei. Un exemplu din site este cel de mai jos.

Descriere imagine in cautari google optimizare seo imagine

Descriere imagine in cautari google optimizare seo imagine

Dacă textul ales de tine este suficient de interesant pentru cel care ajunge la imagine e posibil ca acesta să fie tentat să intre pe site și să afle mai multe despre tine și munca ta de fotograf.
Conținutul și calitatea acestuia este un element te ajută nu doar la SEO. Dacă tot am ajuns la conținut, ai grijă ca textul ce este scris pe lângă fotografiile încărcate de tine pe site să fie relevant cu acestea. Povestește despre experiența ta din ședința foto, despre locul ales și de ce nu, despre ceea ce au simțit cei pe care i-ai fotografiat.

Aceasta ar fi povestea tehnică despre optimizarea fotografiilor pentru Google. Dacă ai astfel de fotografii în site-ul tău, ar fi minunat dacă ai alege să le optimizezi, măcar un alt text și o descriere. Dacă timpul nu îți permite să faci asta, alege ca pentru fotografiile următoare să respecți aceste sfaturi. Să le recapitulăm:

  1. Redenumește fotografia,
  2. Optimizează fotografia pentru web,
  3. Alege extensia .jpeg pentru o optimizare completă,
  4. Încarcă fotografia pe site și adauga alt text și descriere relevantă.

Dacă ai nelămuriri nu ezita să ne scrii în comentarii.

 

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *