Tutorial

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Ganduri despre compozitie

Motto: "Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata. Imaginatia poate cuprinde lumea." Albert Einstein


Alain_Briot_composition_2.jpg

Dusk, Mono Lake, California


Introducere
A avea cunostinte aprofundate despre compozitie reprezinta cel mai important aspect al crearii de fotografii puternice. In eseurile mele despre viziunea personala si despre stil, compozitia este una dintre cele mai importante cai de a dezvolta atat viziunea personala cat si stilul personal.


In fotografia de peisaj, compozitia detine o pondere importanta. Este cea mai importanta etapa in crearea unei imagini, mai importanta decat expunerea, procesarea sau optimizarea imaginii.
Compozitia consta din luarea de decizii asupra modului in care sunt dispuse elementele din imagine. Compozitia este ireversibila - dupa ce am declansat, compozitia nu mai poate fi modificata.


Scopul acestui eseu este de a aduce in atentia fotografilor importanta compozitiei, prin prezentarea unor ganduri pe care eu le consider cele mai importante aspecte in realizarea de fotografii de arta.


1. Compozitia este cel mai puternic mod de a vedea
Aceasta definitie apartile lui Edward Weston si este definitia mea favorita privind compozitia.


2. Compozitia nu inseamna doar plasarea obiectelor in cadru
Compozitia implica, de asemenea, utilizarea culorilor, a contrastului si a luminii.
Compozitia include procesarea fisierelor RAW si a imaginilor in Photoschop.


3. Scopul compozitiei este este de a exprima viziunea personala si raspunsul dvs. Emotional in fata scenei pe care o veti fotografia.
Scopul fotografiei de arta nu este de a realiza o reprezentare documentara, identica a scenei. Nici de a realiza o fotografie tehnic perfecta. Scopul fotografiei de arta este de a realiza o imagine expresiva.


4. Imaginea capturata de camera este obiectiva, ce vede si simte artistul este subiectiv
Remarcati raspunsul dvs. emotional la scena pe care doriti sa o fotografiati. Inregistrati aceste emotii in scris sau audio. Utilizati acele lumini, culori, compozitie si decupaj care sa reproduca vizual emotiile dvs.


5. Inainte de toate, observati lumina
O fotografie este atat de buna cat este lumina ambientala. Subiectul este mai putin important decat lumina care il lumineaza. Cel mai bun subiect, aflat intr-o lumina proasta, nu poate conduce la obtinerea unei fotografii bune.


6. Relatia subiect - fundal
Gasiti un subiect interesant, pe care sa-l plasati in fata unui fundal interesant.
Aveti grija ca subiectul sa fie reprezentat suficient de mare in cadru, pentru ca acesta sa joace un rol important in compozitie.


7. Contrastul dintre elementele opuse
Oamenii vad si gandesc in elemente contrare. Elementele contrare sunt percepute si intelese de oricine.
Exemple:
- stationar - in miscare,
- tanar - batran,
- mare - mic
- natural - construit de mana omului, etc.


Alain_Briot_composition_3.jpg

Sunrise, Zabriskie Point, Death Valley, California


8. Compozitia intr-o fotografie nu inseamna sa faceti din nou ce a facut alticneva
Daca incercati sa realizati o fotografie asa cum ati vazut pe o carte postala, pe un afis sau intr-un album de fotografii, va conduce spre esec. Nu puteti fi acel fotograf si nu puteti face fotografii cum face acela, sau oricare altcineva. Va pierdeti timpul.
In schimb, incepeti chiar acum sa realizati fotografii in stilul dvs.


9. A va inspira din lucrarile altcuiva si ale copia, sunt doua lucruri diferite
Cu certitudine, veti fi influentat de lucrarile altora si va puteti inspira din ele. Cu totii am fost influentati de lucrarile deosebite, acesta este un aspect inerent al procesului artistic. Dar a fi influentat de un alt fotograf nu inseamna a-l copia integral.


10. Nici cea mai avasata tehnologie nu poate inlocui lipsa de inspiratie
Camera si echipamentul fotografic sunt aspecte tehnice.
Inspiratia este un aspect artistic.


Cele doua se situeaza pe planuri diferite. Dobandirea unui stil personal in arta inseamna a lucra ca un artist, nu e suficient sa fiti un bun tehnician.


11. Fotografii, nu aparatele foto, compun fotografiile
Desigur, o camera foto este necesara. Totusi, camera dvs. Foto nu poate compune o fotografie, la fel cum autoturismul dvs. Nu se poate conduce singur.


12. Corect inseamna orice care va ajuta sa creati fotografii artistice
In arta nu exista "abordarea corecta". Ce este arta?, este o intrebare care are mai multe raspunsuri. De aceea, mai intai trebuie sa raspundem la intrebarea Ce inseamna arta? pentru noi insine. Raspunsul nostru poate sa difere de raspunsul altora, deoarece aceasta este o activitate artistica, individuala, puternic polarizata.


Alain_Briot_composition_1.jpg

Cottonwoods and Blue Mesa, Southern Utah


13. Fotografia artistica, scoasa direct din camera, este un mit
Toate fotografiile artistice sunt modificari ale imaginilor inregistrate de camera fotografica. Compozitia, inceputa inaintea declansarii, este rafinata in laborator, prin optimizarea imaginii, lucrind asupra culorilor, contrastului, decupajului, formatului imaginii, etc., toate acestea fiind parti ale compozitiei.


14. Balanta culorilor este cel mai puternic mod de a vedea in culori
Nu exista culori "corecte" in arta. Aceasta deoarece culorile reprezinta unul dintre modalitatile de a va exprima emotiile ca raspuns la scena din natura. Ca urmare, culorile preferate vor diferi de la un fotograf la altul.


Alain_Briot_composition_4.jpg

Zabriskie Sunrise


15. Cea mai buna compozitie este aceea pe care n-ati mai vazut-o niciodata inainte de a o crea dvs. insiva
Recreerea unei compozitii pe care ati mai vazut-o la altcineva este simpla.
Crearea unei compozitii complet noi, una pe care n-ati mai vazut-o niciodata la altcineva, este dificila, deoarece va solicita sa transformati haosul natural intr-o imagine organizata, implica sa creati ordine din dezordine, asa cum spune dl Elliot Porter.

 


© 2013 Alain Briot
Beaux Arts Photography
E-mail: alain@beautiful-landscape.com


Pentru informatii suplimentare si pentru a procura CD-uri cu materialele publicate de Alain Briot, va rugam sa urmati aceste linkuri:
CD-uri: http://beautiful-landscape.com/Articles-CD.html
Workshop-uri: http://beautiful-landscape.com/Workshop-home.html
Print-uri: http://beautiful-landscape.com/Print-of-the-month-list.html
eBooks: http://beautiful-landscape.com/Ebooks-Books-1-2-3.html

 



< - Pagina precedenta ... Va urma...


© Foto-magazin.ro
septembrie, 2015
Drepturile asupra acestei traduceri apartin
in exclusivitate Foto-magazin.ro. Nici o portiune din
acest articol nu poate fi reprodusa fara permisiunea
expresa a redactiei - office@foto-magazin.ro

Bookmark and Share

Comentarii:

Alex O - 14 Jun 2016, ora 16:56
Sunt utile si astfel de articole in care se dau sfaturi generale, ca in cazul de fata. Mi-ar fi placut insa sa citesc un articol orientat mai mult spre reguli de compozitie a fotografiilor de peisaj si pe analiza unor exemple concrete ale unor fotografii reusite din punct de vedere al compozitiei, din care sa se poata trage niste concluzii cu privire la regulile de compozitie. Spre exemplu sa se analizeze care sunt elementele care au facut ca prima imagine sa fie placuta.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   ieri, la ora 21:06
Hasselblad digital »
   de Avram
   ieri, la ora 20:15
R.I.P. Aperture »
   de Dorian
   acum 4 zile, la ora 08:21
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Nikon
   acum 5 zile, la ora 10:55
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Avram
   acum 8 zile, la ora 21:09

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127243 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate